1/18/2012

PRAKTIKUM? ARGHHHH!!! TAK SABARNYA NAK MENGAJAR...HAHA


Tak lama lagi praktikum pertama aku selama sebulan akan bermula. Buat masa ni tempatnya masih belum finalise lagi tapi dengar khabarnye ak dapat kt SK Tanjung Bunga. Ya Allah, benarkah di situ tempatnya untuk aku menimba pengalaman pertama bergelar guru pelatih praktikal buat kali pertamanya?

Benarkah aku bakal ditempatkan di sekolah itu selama sebulan? Bila aku cuba2 search bagaimana rupanya sekolah yang mungkin aku akan pergi, aku rasa excited untuk memulakan tempoh praktikum, tapi dengan ilmu & kebolehan yang serba kekurangan ni apalah sangat yang boleh aku sumbangkan untuk sekolah yang serius aku rasa macam dah jatuh cinta? Yang pasti, belum finalise lagi tempat aku praktikum di SK Tanjung Bunga.

So, apa2 pun aku kena persiapkan diri dengan kekuatan fizikal, mental, rohani dan emosi kali ni. Tambah2 pulak dengan cabaran baru mula mengajar sebagai guru yang sebenar, ntah sapa la lecturer yg nk observe aku, dengan jauhnya lagi sekolah ni, tak tau sapa partner yg wat praktikum kos lain yg sama sekolah selain dengan Chawe, classmate aku...
huhu Get Ready yer...

SK TANJUNG BUNGA

Maybe, inilah sekolahnya yang akan aku pergi untuk jalani praktikum selama sebulan. Huhu menguji ketahanan jiwa aku la nanti. Sama2 la doakan segalanya akan berjalan lancar, cuba sedaya upaya dan buat yang terbaik. Insyaallah ^^

No comments:

Post a Comment